AktaForum a könyvelők szabad fóruma

Teljes verzió: GDPR
Jelenleg könnyített verzióban tekinted meg a fórumot. Megtekintés teljes verzióban teljes formázással és grafikai elemekkel.
Gondoltam összeírom azokat az információkat, amit eddig egy előadáson hallottam és a neten találtam a GDPR-ről. Sehol nem volt kizárólag könyvelőkre vonatkozó tájékoztatás. Sőt az előadáson semmilyen konkrét támpont nem hangzott el, hogyan csináljunk szabályzatot, abban mi legyen, szóval nincs olyan segítség, mint a pénzmosásnál. Általánosságban beszéltek. Ha itt mindenki leírja, amit tud, talán összeszedjük a nekünk szükséges információkat. Amit eddig kiderítettem:
-         Minden vállalkozásnak kell készítenie adatvédelmi szabályzatot. Az információs törvény alapján sokunknak eddig is kellett volna. Ebben kell szabályozni az adatok kezelését, hírlap küldése esetén az e-mail címek, ügyfelek és azok alkalmazottainak adatai megőrzését, incidens bejelentésének menetét, kik, hogyan férhetnek hozzá az adatokhoz, hol vannak tárolva, stb.
-         Fel kell mérni az adatvagyont. Ez az ügyfeleink saját adatai, plusz amit tőlük kapunk a könyveléshez, bérszámfejtéshez (kapcsolattartók és alkalmazottak adatai). Ezért mi adatkezelők és adatfelhasználók is vagyunk egyben. Szóval össze kell szedni, hol vannak olyan adatok, ami magánszemélyre vonatkoznak (természetes azonosítók, mint szül. hely, idő, anyja neve,  telefonszámok, e-mail címek, stb.)
-         Adatfeldolgozói szerződésről is beszéltek, de nem tudom, nekünk kell az ügyfeleinkkel ilyet kötni? A könyvelési szerződésemben benne van, hogy harmadik félnek nem adom ki az adatait, csak ha törvény kötelez! Ez talán elég!?
-         Ha valamilyen adat illetéktelen kezekben kerül (vírus, elveszett, ellopott számítógép, stb.) 72 órán belül be kell jelenteni NAIB honlapján. (incidens bejelentés)
-         Nyilván kell tartani egy excel táblázatban, kinek, mikor, milyen adatot továbbítunk. Nálunk jellemzően NAV felé bevallások, adatmódosítók, stb., ill. ügyfeleknek a dolgozóikkal kapcsolatos információk (be- és kiléptetés). Ezt külön-külön kell feltüntetni és folyamatosan vezetni.
-         Saját alkalmazottaknak adatvédelemről oktatást kell tartani. Gondolom oktatási naplót vezetni és évente újabb fejtágító.
-         A munkaszerződéseket  (saját és ügyfelekét) át kell nézni, hogy benne legyen a törvényben előírtak. (Pl. kamera, milyen adatát kezelem, stb. miatt)
Mindezt május 25-ig. Onnantól több milliós, százmilliós bírság kiszabása számítható. Remélem a fenti információkat más is megerősíti, mert én ebből kezdem el készíteni a szabályzatomat. Nem tudom, valamit esetleg kihagytam?
Sziasztok!
jó ötlet, mert szerintem nagy a zűr, úgy tudom még a törvényt sem fogadták el.
Ügyfeleknek már kellene szólni, hogy feltudjanak készülni, de nem egyértelmű, hogy kinek kell.
adatkezelő, vagy adatfeldogozó..........
És ahogy írtad, segítséget sem lehet kérni.
Jó lenne kitárgyalni, mert hamarosan itt a május 25.

http://jogado.hu/segitseg-adatfeldolgozo-vagyok/
http://hrpwr.hu/aktualis/cikk/ki_szamit_...pr_szerint
Lehet, hogy rosszul gondolom, de nekünk könyvelőknek semmi közünk ehhez. Én nem csinálom meg egy ügyfélnél sem a szabályzatot. Csak magamnak! A tűzvédelem és a balesetvédelem se az én dolgom! Nem is értek hozzá!
Nem gondoltam én sem, hogy helyettük csinálom meg, nem vállalok be ekkora bírságot, ehhez nem értek.
De gondolom tájékoztatni nekem kellene, hogy ezt meg kell tenniük. De még én sem tudom pontosan kinek is kell.
Sziasztok!
Ezt küldtük kiminden ügyfelünknek!
Használjátok , ha úgy látjátok.
Köszönjük szépen.
Klári!

250 fő alatti cégnek nem kell nyilvántartani az adattovábbítást? Nem kell az ecxel táblázat, amit írtam?
Jól látod Hócipő!
A kisvállalatok kaptak könnyíést. Én az utolsó mondatra bíztatom a csaparomat . Legyen valami.
Sziasztok!
Na ezért hagyom én már abba ezt a szakmát ( 40 év után), nem bírom az "iramot".
Mindig valami  bonyodalom ! / Bár lehet ez tette széppé???/

Szóval, segítenétek?  Nem világos számomra hogy pl. az egyéni vállalkozóknak is kell ez a szabályzat???
Ha van alkalmazottja akkor gondolom igen, és ha  teljesen egyedül fuvarozgat, kozmetikázgat, kis ruházati boltja van, fordító, oktató, piacozó stb.
Szia Ibcsi!
Igen, kell ha adatkezelő, de csak jájtossan. Javaslom olvasd el amit feltettem és az ügyfeleinknek küldtem . A lényeg az utolsó két bekezdésben van.
https://digitalstand.hu/gdprantologia

ingyenes olvasmány-összefoglaló
Kedves Klári! Köszönet az összefoglalóért!
Kedves Hócipő! Sajnos már nem ingyenes az ingyenes.
Kedves Alba!
Én még mindig ingyenesnek látom, sőt regisztrálás nélkül is belelehet nézni, ha picit lejjebb mész a kiadvány alá.

https://digitalstand.hu/olvaso/90215#1
Kedves Hócipő! Most már látom én is! Köszönöm szépen!
Sziasztok !
A 10-20 millás bírság azért várható, ha nincs meg a cégnél a szabályzat ?  vagy incidens esetén csak ? én sehogy se állok a szabályzattal.  Sad((  és nem is tudom miért kell ez pld.  egy kis cipész ev-nek. amiatt az 1 alkalmazott miatt. szomorúság van.
Van esély a GDPR hazai enyhítésére a kkv szektorban

http://www.uzletresz.hu/vallalkozas/2018...ozasa.html
hurrá.!!!!!!!!!!!!!
köszi