Sziasztok!
Az új változások kapcsán lenne pár kérdésem.
1. Aki 5 vagy 10 órára van bejelentve munkaviszonnyal annak is a minimálbér 30%-a után kell a járulékokat fizetni és a munkaviszonyok nem vonhatók össze.?
2. Keg egyéni és társas vállalkozónak julius 1 után is kell a 7110 ft-ot fizetni?
3. Fogorvos egyéb humán eü orvos /alanyi menetes társas vagy egyéni vállalkozó/ rá is vonatkozik az online számla adatszolgáltatás?
Köszönöm
Nagyon köszönöm a küldött válaszokat.
Orvos, fogorvos, hogy oldja meg az elég érdekes számomra, két beteg között vagy este, nem mindenkinél van egy adminisztrátor.
Minden esetre még a regisztrációval is gondjuk lesz, ahogy még sok ügyfelemnek.
Még ha magánszemélynek számláz azt nem kell jelenteni majd 2021.01.01-től azokat is,most az adoalanyok felé de mindenkinek az alanyi mentesnek is.
nagyon köszi
az a gond, hogy számláznak egészségpénztáraknak is, más adóalanynak nem igazán.
Gondolom akkor az egészségpénztári számlát meg jelenteni kellene.
Igen akinek van adószáma (vevö) azt jelenteni kell...
Sziasztok!
Hol tudom megtalálni az ügyfélkapun, vagy bárhol, hogy egy számlázó program be lett-e jelentve?
köszönöm
Szia ! az EBEV portálon ahol a folyószlát is lekéred ott meg lehet nézni :
Szolgáltatások- Beadott dokumentumok alatt ... évekre visszamenőleg le lehet kérni hogy milyen bevallások lettek beadva.
Köszönöm szépen, ez eszembe se jutott.
Sziasztok, hátha valakinek elkerülte a figyelmét
NAV hivatalos tájékoztató:
„Szeptember végéig tart a szankciómentes időszak
A NAV meghatározott feltételek* fennállásakor nem szab ki mulasztási bírságot, ha az adóalany a 2020. július 01. és 2020. szeptember 30. közötti időszakban a számlaadat-szolgáltatási kötelezettségét nem, vagy nem megfelelően teljesíti.
Tekintettel arra, hogy a COVID-19 járvány miatt bevezetett veszélyhelyzet idején elrendelt szigorú korlátozások jelentősen akadályozták az adózókat az új jogszabályi kötelezettségre történő felkészülésben, a NAV szankciómentességet biztosít a számlaadat-szolgáltatási kötelezettségüket nem, vagy nem megfelelően teljesítők részére a 2020. július 01. és 2020. szeptember 30. közötti időszakban.”
*a régi 100 ezer forintos határ életben van, arra nem vonatkozik a könnyítés.
Nálatok sem megy még ma sem az online számla rendszer? Tegnap sem működött, de még most sem megy.
Nem , hogy szakadjon rájuk a budi!!! (amikor benne ülnek)
Ugye jól gondolom, hogy a felvásárlási jegyeket és az önszámlázás útján kiállított számlákat is a vevő jelenti be?
Nekem van ügyfelem mindkét esetre.
- A vevő küldi az adatokat a NAV-nak, de ebben az esetben el kell kérnie a céghez tartozó technikai felhasználó XML kulcsait és jelszavát, hogy be tudja illeszteni a számlázóprogramba.
- A szállító maga viszi fel az adatokat manuálisan.
Én az elsőt aggályosnak találom, de lehet, hogy bevett jó szokás lesz belőle, persze az a legkényelmesebb.
Felvásárlási jegyről nem hallottam, hogy adatot kell szolgáltatni a NAV felé. Erről nem tudok nyilatkozni.
Szia thekla!
Nyugtát, felvásárlási jegyet, számviteli bizonylatot nem kell jelenteni.
Sziasztok!
Julius 1-től a 2065 nyomtatványra egyesével kell bevinni az áfás beérkező számlákat?
Még nem kérdeztem a program fejlesztőit amit használok, hogy átviszi-e a program vagy be kell pötyögnöm az analitika lapján.
Ti hogy oldjátok meg, mert ez egy agyrém.
Köszönöm
Szia Pötyi!
Nem csinált valamit a könyvelő programod fejlesztője? Nézz körül! Egyébként az egész egy agyrém.
A kibocsátott számlák sem kutya. Én ha megírok egyet mindig elfelejtem elküldeni a NAV-nak. Naná, hogy a határidőnekannyi. Le3sz ezzel még annyi baj, hogy na. Csak az a baj, hogy a mi bőrünön csattan.
Szia Klári!
nagyon köszönöm.
Rá fogok kérdezni, mert akkor biztos megoldották, illetve még teljesen nem működik, mert írtak valamit, hogy nav rendszerében még vannak fennakadások-e téren.
Minden rajtunk csattan sajna olyan is ami nem is ránk tartozna.
Az RLB legutolsó frissítésben lehetőség van az ügyféltörzsben beállítani, hogy a NAV online számla rendszeréből szállítói számlaadatokat kaphassak. A leírás alapján a beállításokat megcsináltam, de a teszt gomb megnyomása után az alábbi üzenetet kaptam:
Variable 'PRGNM' is not found.
Hibaazonosító: 12
Eljárás: OLSZCREATEDOMDOCUMENT
Programsor: 1056
Valaki már próbálkozott ezzel?
Bocsánat!
Hát erről beszéltem. Mindenkinek - a kitalállótól a programozóig - a selejtétr mi szívjuk.
Thekla!
nekem sikerült, figyelni kell a jelszóra meg a felhasználónévre, az az amit a kulcsgeneráláskor kaptunk.
Úgy csináltam. Én kötöttem össze ügyfeleim számlázó programjait a NAV-val, zehát tudom a jelszót és a felhasználói nevet. Bemásoltam, nem kézzel pötyögtem be. Most sem megy! Majd rákérdezek az RLB-nél!
Megoldódott a program frissítésével!
Sziasztok!
Lehet, hogy alapdolgot kérdezek, de már a nevemben sem vagyok biztos.
Az online regisztrációtnál, ha nem hozzunk létre technikai felhasználóz, mert nem használ számlázó programot, akkor pirossal kiír egy figyelmeztetést, hogy nem készült el.
Kötelező mindenkinek technikai felhasználót létre hozzni?
Hát ha nincs technikai felhasználó akkor szerintem a kézi számlát sem lehet rögzíteni.