A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Más téma
#1
Lányok várok tanácsokat priviben is Undecided

Köszi,

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#2
Lányok!

Segítséget szeretnék kérni, úgy gondoltam , hogy elhagyom a könyvelő irodát ahol vagyok.A vassodronyból lévő idegvégződéseim kezdenek bolyhosodni.Tudnotok kell ez az első könyvelőiroda ahol dolgozom, hát nagyon meglepődtem ezt most nem részletezem.Abban kérnék segítséget, hogy szerintetek mi az az összeg amit mint,nettó bér beírhatok az önéletrajzomba ,már néztem egy pár könyvelőirodát mindenhol netto bér megjelölésével várják az önéletrajzokat.Itt a mostani garantált bér nettójánál 20e keresek többet,nincs semmi egyéb juttatás.

A dühöngőbe akartam valamelyik nap írni ezzel a témával kapcsolatban,de addigra megpróbáltam lehiggadni.

Várom tanácsaitokat!

Köszönöm,

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#3
Segítségül.
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#4
gajda Írta:Ingyenes 300 órás nyelvi képzések

Köszi!
Üdvözlettel! A l b a
Válasz idézéssel
#5
Ingyenes 300 órás nyelvi képzések a szakképzési centrumokban - ügyvezetőknek
.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://vs.hu/kozelet/osszes/ugyvezetoket-varnak-az-ingyenes-nyelvi-kepzesre-0912?utm_source=hrkrs&utm_medium=rss&utm_campaign=main">http://vs.hu/kozelet/osszes/ugyvezetoke ... paign=main</a><!-- m -->
.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.nive.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=717:ingyenes-300-oras-nyelvi-kepzesek-a-szakkepzesi-centrumokban&catid=9:hir-fb&Itemid=166">https://www.nive.hu/index.php?option=co ... Itemid=166</a><!-- m -->
Válasz idézéssel
#6
Sziasztok!
Nem tudom tud e választ adni valaki... önkormányzatnál pénztáros csak pénzügyi végzettségű lehet? Az nem megoldható, hogy az ellenőr a pénzügyi végzettségű, és a pénztáros csak érettségizett?

Üdv: Erika
Válasz idézéssel
#7
Sziasztok!
Szeretném megosztani egy cég könyvelő váltás tapasztalait, és véleményetekre is kiváncsi vagyok az előző "könyvelő kolléga" hozzáállásáról
Átvettünk egy kft könyvelését 2016-tól. A céget alakulástól (2009)könyvelte egy hölgy, aki 2012-ig a bevallásokat-beszámolókat időben, feltehetően helyes adatokkal (ellenőrzése is volt) beadta.
2013-tól viszont minden áfa (havi) 0-asan beadva 20-ig,az ügyéfélnek 20-ig mondott áfa összeget, amit az be is fizetett, majd önrevízióval 2-3 hónpa elteltével rendezte, fizetendő áfa egyezett az ügyféllel közölt összeggel, de a valósággal nem.
A cégnek számos EU-s ügylete van. A beadott áfábevallához nincs A60-as adatszolg. 29-es nem egyezik a beszámoló adataival.
Ügyfélnek felajánlottuk a visszamenőleges ujrakönyvelést, de az előző könyvelő meggyőzte, hogy azt neki kell rendbe tenni, mert az "ugy tisztességes".
2014-es beszámoló késesedelmes benyújtása miatt mulasztási bírság, amit megigért az ügyfélnek, hogy kifizeti, rendezte is, a folyószámlán lévő tulfizetésből. 2014-re ráadásul Mikrogazdálkodóit adott be, az ügyfél nyilatkozata nélkül.
2015.évi áfa önrev most lett beadva, 29-es szintén, beszámoló még sehol. 2014-2015-re fejlesztési tartalék a társasági adóban, beszámolóban nincs lekötött tartalék.
Hát kész káosz minden.
Az ügyfél egyébként korrekt nyivántatartást vezet a vállalkozás számláíról, ezévben rendszeresen egyeztetünk, számlatartozása nincs sem felénk, sem a szállítók, adóhatóság felé.
Belenyujtunk a Tutiba.
Nem tudom van e mentség, illetve magyarázat az előző könyvelő munkájára.

Várnám véleményeteket.
Üdv, Ibolya
Válasz idézéssel
#8
Köszönöm!

Akkor ha jól értem nem könyvelem a késedelembe eset számlákat , csak akkor ha jelentkezik a jogosult az igényével (akkor könyvelés arra késedelmes számlára és fizetés a jogosultnak), mi van akkor ha még sem akar a cég fizetni a jogosult igényére.


Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#9
Hello!
Csak változott nem szünt meg de ha a jogosult igényt tart rá meg kell fizetni,de viszont nem kell automatikusan a 86-ba könyvelni minden elkésett kifizetés után.
Válasz idézéssel
#10
Sziasztok!

jól értelmezem ,hogy hatályon kívül helyezték a behajtási-költségáltalányt :lol: nincs vele dolgunk :?:

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#11
A számlázó program „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” :oops:
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#12
Szép napot Mindenkinek!

Hátha szükség van rá. Idea

Még egy év haladék törzstőkeemelésre

Azok a cégek és civil szervezetek, amelyeket 2014. március 15-ét megelőzően hoztak létre, türelmi időt kaptak arra, hogy alapszabályukat, alapító okiratukat vagy társasági szerződésüket a Ptk. rendelkezéseihez igazítsák.
Fő szabályként a 2014. március 15-ét követő első módosítás alkalmával kellett a létesítő okiratot a Ptk. előírásainak megfeleltetni azzal, hogy részükre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény (Ptké.) egy végső határidőt is megállapít, amelyen belül az érintettek jogkövetkezmények nélkül tehetnek eleget a módosítási kötelezettségüknek. A türelmi idő közkereseti és betéti társaságok esetében 2015. március 15-én, szövetkezetek esetében 2015. június 15-én járt le. Az egyesületek és alapítványok, valamint a korlátolt felelősségű társaságok és részvénytársaságok eredetileg 2016. március 15-ig kaptak türelmi időt.

A Ptké. 2016. március 1-én elfogadott módosításával az egyesületek és az alapítványok, valamint azon korlátolt felelősségű társaságok, amelyek jegyzett tőkéje a hárommillió forintot nem éri el, további egy év haladékot kapnak. Ezen szervezetek létesítő okiratainak nem kötelező az első módosításuk alkalmával a Ptk. rendelkezéseinek megfelelniük, vagyis az egyesületek és alapítványok a korábbi Ptk., a korlátolt felelősségű társaságok a Gt. hatálya alatt működhetnek legkésőbb 2017. március 15-ig. Ezt követően a nevezett jogi személyek létesítő okirata a Ptk-val ellentétes rendelkezést nem tartalmazhat. Azon korlátolt felelősségű társaságok, amelyek a törzstőkeemelést nem képesek végrehajtani, ugyancsak 2017. március 15-ig kaptak időt arra, hogy átalakuljanak, vagy más társasággal egyesüljenek.

A Ptké. módosítása nem vonatkozik a 2014. március 15-ét megelőzően alapított azon részvénytársaságokra, amelyek a társasági szerződéseiket (alapító okirataikat) a Ptk. hatályba lépését követően még nem módosították. Ugyancsak nem vonatkozik azokra a 2014. március 15-ét megelőzően alapított korlátolt felelősségű társaságokra, amelyek jegyzett tőkéje eléri vagy meghaladja a hárommillió forintot és a társasági szerződéseiket (alapító okirataikat) a Ptk. hatályba lépését követően még nem módosították. Esetükben a Ptké-ben eredetileg előírt 2016. március 15-i végső határidő érvényesül, vagyis ezen időpontig kell a társasági szerződéseiket (alapító okirataikat) felülvizsgálni és szükség szerint a Ptk. rendelkezéseihez igazítani.

A kötelező módosítás minden olyan korlátolt felelősségű társaságra és részvénytársaságra vonatkozik, amelyet a cégeljárási törvény korábbi melléklete szerinti szerződésminta vagy alapító okirat minta felhasználásával – egyszerűsített cégeljárásban – alapítottak. Esetükben a Ptk-hoz igazítást a létesítő okiratok cseréje jelenti. Az egyedi alapító okirattal vagy társasági szerződéssel működő részvénytársaságok és korlátolt felelősségű társaságok létesítő okiratait egyedileg kell megvizsgálni abból a szempontból, szükséges-e a cégbíróság felé intézkedni.

A Ptké. módosítása pontosítja az illeték és közzétételi költségtérítés fizetésére vonatkozó előírást. Fő szabály szerint illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése nélkül tehető meg a Ptk. rendelkezéseihez igazítás, illetve a Ptk. eltérést engedő szabályainak alkalmazása miatti módosítás, ha azonban egyéb cégadatot érintő változást is bejelentenek, csak az e cégadat módosítására vonatkozó illetéket és közzétételi költségtérítést kell megfizetni. Ez alapesetben háromezer forint közzétételi költségtérítés és tizenötezer forint cégeljárási illeték megfizetését jelenti abban az esetben is, ha az egyéb cégadatot érintő változást a kötelező törzstőke emeléssel együtt jelentik be (utóbbi esetben a korábbi szabály szerint negyvenezer forintot kellett illetékként fizetni). Kivételt képez a minősített többséget biztosító befolyás létrejötte, melynek illetéke ötvenezer forint.

dr. Závotka Zsolt
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#13
Köszönjük szépen Marcsi! Confusedax:
Üdvözlettel! A l b a
Válasz idézéssel
#14
Tongue
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#15
Smile))
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#16
MásikSmile))
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#17
Újra megpróbálom csatolni.
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#18
Szerettem volna feltölteni segéd anyagokat 2016 évre,de nem engedi a rendszer ,azt írja a csatolmányok helye megtelt vagy valami ilyesmi.

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#19
Nem tudom hol lenne jó helyen,remélem hasznosan tudjuk majd használni.Töltögettek majd ilyeneket csak tudjam ,hogy hová .

Szép estét mindenkinek!

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#20
Hajnalcsillag!

Kb. 3 hónapos késéssel jelentek meg az új ig.számok a NAV törzsadatokban. Eddig, de szerintem a tömeges cserével még hosszabb lesz az átfutás.
Így bevallás beküldése előtt majd nem győzzük ellenőrizni, hogy éppen mi van náluk, különben javítgathatjuk a bevallásaikat.
Nyugalom! A világmindenség azt sem tudja, hogy létezel.
Válasz idézéssel
#21
Köszönöm szépen Klárika. Smile
Válasz idézéssel
#22
Szia Csillag!
Nem kell semmit csinálnunk. Elvileg valóban a Kamara átadja a NAV-nak az új igazolvány számát. Az is igaz, hogy iszonyú nagyot fogunk az első né-ves 58-asnál "szívni". Mi használni fogjuk az új igazolvány számát, a NAV rendszere meg hibaágra csapja a bevallást, mert az adóalanyban még a régi szerepel. Pont úgy mint ami a mostani cseréjénél volt.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#23
Sziasztok !
Az e-bevről frissen letöltött törzsadatok között szerepel az őstermelői igazolvány száma, valamint "kezdés" dátum (ez utóbbi az igazolvány érvényességének kezdete). Szerintetek ha lejárt az őstermelői és 2016-ban már érvényesítés miatt újat kapott valaki (jelenleg ez ideiglenes -mert kártya lesz- de van száma) azt kell jelenteni a NAV-nak? Én 2016.01.12-én kaptam meg az új őstermelőit, de a törzsben még a 2015.12.31-ig érvényes igazolvány száma van.
Az ésszerűség azt diktálná hogy a falugazdászok adatbázisából frissülne ez az adat, no de tudjuk hogy az ésszerűség nem mindig működik. Big Grin
Válasz idézéssel
#24
Szia Sunny!
Nálunk ezt a kontroll összeg oldja meg. Minden"lerögzítéskor" a rögzített köteg tételeinek végösszegét kéri a rendszer. Előre össze kell adni pl. a rögzítendő számlák végösszegét és ezt az összeget kell rögzítés után begépelni, ezt ellenőrzi a rendszer a saját maga által generált összeggel. Mindaddig míg a két szám nem egyezik nem történik meg a könyvelés.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#25
Sziasztok!
Nem tudtam a kérdésemet bekategorizálni. Tongue
Érdeklődnék, hogy más könyvelőirodákban hogy működik az áfa visszaellenőrzése? Illetve hogy egyáltalán szokás e visszaellenőrizni azt?
Nálunk a gyakorlat eddig az volt, hogy az egyik munkatárs könyvelt, a másik ellenőrzött, így mehetett az áfa bevallásra.
A megnövekedett munka miatt azonban a főnök szerint felesleges és máshol (más könyvelő irodákban) sem szokás.
Valóban így van?
És mi van ha csak egy 0 - át elüt valamelyikünk???
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég