A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Adócsomag "tervezet"
#1
Jó ha tudjuk!
Változások a valós idejű számla-adatszolgáltatásban
2019. 10. 03. 16:10 VG Adózás | Gazdaság
A 2018. július 1-jétől kötelező, valós idejű adatszolgáltatás kereteit adó NAV online számla jelenleg támogatott, v1.1-es verziójával már csak 2020. március 31-ig lehet adatot szolgáltatni az adóhatóság felé, 2020. április 1-jével kötelezően át kell állni a 2.0-ás verzióra – hívja fel a hazai vállalkozások figyelmét a MAZARS.
Hirdetés
„Bár ez a változás azokat a cégeket látszólag nem érinti, amelyek kiszervezték a számlázást vagy külsős szolgáltató számlázási szoftverét használják, a nyugodt hátradőlés előtt érdemes megbizonyosodni arról, hogy a külsős szolgáltató is tisztában van ezekkel a változásokkal, és ennek megfelelően határidőre frissíti majd a rendszereket. Az adóhatóság online számlázóprogramját használó adózóknak természetesen nincs semmilyen teendőjük.” – foglalta össze H. Nagy Dániel, a MAZARS adóigazgatója.
A szakember rámutatott: az új specifikáció korábban nem szükséges, de a jövőben már kötelezően vagy opcionálisan feltüntetendő adatmezőket is tartalmaz, ami miatt a cégek együttműködése is szükséges lehet a fejlesztések során.
Az egyedi, esetleg külföldi fejlesztésű számlázóprogramot használó adózóknak feltétlenül javasolt, hogy – a változás kapcsán – egyeztessenek fejlesztőikkel vagy kérjenek fel IT-tanácsadót, hogy a szükséges módosítások időben megtörténjenek.
A felkészülést hamarosan el lehet kezdeni, mivel az új verzió – a metrikát lekérdező kényelmi szolgáltatás, illetve a figyelmeztető válaszüzenetek változásai kivételével – már 2019. október 15-től tesztelhető, élesben pedig várhatóan jövő év februárjában lesz kipróbálható.

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#2
Sziasztok!

Segítségül.

Pmarcsi

Segítségül.

Pmarcsi


Csatolt fájl(ok)
.pdf   Adocsomag-2020-SZJA.pdf (Méret: 127.96 KB / Letöltések: 47)
.pdf   Ado-Tb-201901.pdf (Méret: 1.19 MB / Letöltések: 40)
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#3
most olvastam,

Módosul az adóalap meghatározásának speciális szabálya a személyi-jövedelemadóban

2019. július 1-jétől 17,5 százalékra csökkent a szociális hozzájárulási adó mértéke.1 A változással kapcsolatban az összevont adóalap meghatározása is módosul, ha a szociális hozzájárulási adó megfizetésére a magánszemély kötelezett és azt költségként nem számolhatja el, részére nem térítik meg, még részben sem.
Míg korábban a jövedelem 84 százalékát lehetett adóalapnak tekinteni, addig július 1-jétől a jövedelem 85 százaléka után kell a személyi-jövedelemadót megfizetni.2
 
1 A szociális hozzájárulási adó mértékének csökkentéséről és az ezzel összefüggő más törvények módosításáról szóló 2019. évi XLVIII. törvény (a továbbiakban: Módtv.) 4. §.
2 Módtv. 1. §.
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#4
Jó hosszú olvasmány.

Megszűnik a nyugdíj-, és egészségbiztosítási járulék
Elemzések2019. jún 19.Fellegi Tamás

A kormány 13+1 pontos gazdaságvédelmi akcióterve tartalmazza a munkát terhelő adók, járulékok egyszerűsítését, a Pénzügyminisztérium államtitkára konkrétumokat is említett. Megnézzük, mi változik, mik ennek a hatásai, és van-e még további lehetőség az egyszerűsítésre.

Sok tétel
A munkát terhelő adók és járulékok rendszere lényegében a személyi jövedelemadó bevezetése óta nagyjából ugyanolyan, egyetlen komolyabb változás volt: a munkaadó által fizetendő járulékok helyett szociális hozzájárulási adó bevezetése. A mai állás szerint kétféle levonás van, mint munkaadói teher, és négyféle, mint munkavállalói.
A munkáltatói fizetnivalók: a szociális hozzájárulási adó, amely a bruttó bér 19,5, július 1-jétől csak 17,5 százaléka, és a másfél százalékos szakképzési hozzájárulás. A munkavállalót terheli a 10 százalékos nyugdíjjárulék, a 7 százalékos egészségbiztosítási járulék (ez is két részre oszlik: négyszázalékos természetbeni egészségbiztosítási járulék és háromszázalékos pénzbeli egészségbiztosítási járulék, de egyben fizetendő), a másfél százalékos munkaerő piaci járulék, valamint a 15 százalékos személyi jövedelemadó.
A négy tétel összesen 33,5 százalék, így lesz a nettó bér a bruttó bér 66,5 százaléka.

7 helyett 4
Most Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára Magyar Nemzetnek elmondta, hogy a munkaadói terhek közül a személyi jövedelemadó kivételével a többit összevonják: a nyugdíjjárulék, az egészségbiztosítási járulék és a munkaerő piaci járulék helyett lesz egy, a bruttó bér 18,5 százalékára rúgó tétel, a megnevezését még nem ismerjük.
Ez azt jelenti, hogy a munkaadóknak az eddigi 7 különféle utalás helyett csak 4-et kell majd teljesíteni, természetesen ez az adminisztrációt is csökkenti. Az egyszerűsítés felvet ugyanakkor olyan kérdéseket is, hogy mennyire lesz mérhető, mennyi nyugdíjjárulékot, és mennyi egészségbiztosítást fizet valaki. A kérdés persze már eddig is jogos volt a szociális hozzájárulási adó oldaláról: az is egyaránt fedezi a két tételt, de már nem volt meghatározva, mekkora hányada hová kerül.

A két nagy kassza
Kétségkívül a nyugdíj számítása eddig is a korábbi bruttó bérek alapján történt, nem az összegszerűen befizetett járulék alapján, így ebből a szempontból nem lesz jelentősége a változásnak. Az egyben befolyó tételt pedig a tényleges kiadási igények szerint lehet majd elosztani a két nagy rendszer között (nyugdíjbiztosítási alap és egészségbiztosítási alap), bár lehet, hogy továbbra is az eddigi arányok szerint osztják el a teljes beérkező összeget. A lényeg, hogy a munkaadóknak ezzel a továbbiakban nem kell foglalkozniuk.
Lehet még egyszerűsíteni?
Ezek után felmerül a kérdés, hogy lehet-e tovább egyszerűsíteni a rendszert, csökkenhet-e a 4 tétel tovább is? A legegyszerűbb lehetőség adottnak tűnik: a munkaadói járulékoldalon a szociális adó és a szakképzési hozzájárulás összevonható lenne, ugyanúgy, ahogy a mostani tételek, így máris csak három tétel maradna. A személyi jövedelemadót nem célszerű bármi egyébbel összevonni, így ezt követően a további egyszerűsítésre már csak egy lehetőség lenne, igaz, az egy elég komoly változtatás.

Okafogyott megkülönböztetés
Jelenleg két összeg van, ami a munkaadó tényleges fizetnivalóját, illetve a munkavállaló tényleges elkölthető jövedelmét jelenti: a munkaadó teljes költsége, ami július 1-jétől a bruttó bér 119 százaléka, illetve a nettó bér, ami annak 66,5 százaléka. Értelemszerűen a kettő között van a bruttó bér, aminek tulajdonképpen nincs semmilyen tényleges szerepe, csak az, hogy megkülönböztessen munkaadói és munkavállalói terheket, de a mostani egyszerűsítés után ezek megkülönböztetése okafogyottá válik (lényegében eddig sem volt sok jelentősége).
Nagy lépés, nagy egyszerűsítés
Nos, ha ez így van, akkor meg is lehetne szüntetni, pontosabban a bruttó bért megemelni a teljes bérköltség értékére (persze a szokásos béremelésen túl), és így belekerülne a mostani szociális hozzájárulási adó és a szakképzési hozzájárulás is. Az arányokat persze az új bruttó bérhez kellene igazítani, hogy azok ugyanolyanok legyenek, mint eddig (ez az szja kulcs csökkentését is jelentené).
Ebben az esetben összesen két tételre lehetne mérsékelni az összes fizetnivalót: az szja és az összes többi egyben, amit mondjuk, lehetne szociális hozzájárulási adónak nevezni, mivel most is ez a legnagyobb tétel. És hogy ez a gondolat nem ördögtől való, az is mutatja, hogy Romániában nemrég átálltak erre a szisztémára (ezért nőtt meg szokatlan mértékben a román minimál-, és átlagbér: a jelenlegi összeg minden fizetnivalót tartalmaz).

Az adócsökkentési program végén
Kétségkívül a jelenlegi 6 éves adócsökkentési program úgy szól, hogy a szociális hozzájárulási adó csökken évente 2 százalékponttal, ha megfelelő mértékben nő a reálbér (ez történik most július 1-jén is). Ezt nem feltétlenül érdemes megváltoztatni, így viszont logikusan adódna, hogy ezt az egyszerűsítést (nevezhetjük teljes bruttósításnak is) akkor lenne érdemes meglépni, amikor a program befejeződik, előreláthatóan 3 év múlva. Akkor már csak 13 százalék lesz a teljes munkaadói fizetnivaló, ennek a bruttó bérbe építése már nem jelentene nagy eltérést.

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#5
Szia Monik!
Egy srófra jár az agyunk! Big Grin Pontosan ezek jutottak eszembe, na meg az, hogy a KOCKERD-del sok dolguk volt, hát átpasszolták a "kiutalás előttieknek".
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#6
Idén is kaptunk egyet.
Kíváncsi vagyok hogy mit szóltok pl. a kezdő ÁFÁ-sok bevallási gyakoriságának változásához?
Csak én érzem úgy, hogy nem akarják visszaadni a vállalkozás beindításához szükséges beruházások, árukészlet stb. ÁFÁ-ját?
Nem beszélve arról, hogy nem mindegy hogy két év alatt 8 vagy 24 bevallást adunk-e be! Cry
Nyugalom! A világmindenség azt sem tudja, hogy létezel.
Válasz idézéssel
#7
thekla Írta:Nem egy alkalmazottnak, hanem egy vállalkozónak kell bejelentve lennie. A vállalkozó után kell fizetni 25 vagy 50 eFt-t, attól függően, hogy főállású vagy nem.



Igen megnéztem, vállalkozónak kell bejelentve lenni.
Válasz idézéssel
#8
Nem egy alkalmazottnak, hanem egy vállalkozónak kell bejelentve lennie. A vállalkozó után kell fizetni 25 vagy 50 eFt-t, attól függően, hogy főállású vagy nem.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#9
thekla Írta:Kati1012!

Akinek alkalmazottja van, annak nem is éri meg a kisadózói formát választani. Egyébként is, a kisadózó általa kiállított számlát nem lehet költségként elszámolni. Talán a fodrászoknak megéri, de túl sokan szerintem nem fogják választani.

Én úgy olvastam, hogy legalább egy alkalmazottnak kell lenni, vagy téves volt? Mindegy majd átolvasom a tervezetet.
Válasz idézéssel
#10
Kati1012!

Akinek alkalmazottja van, annak nem is éri meg a kisadózói formát választani. Egyébként is, a kisadózó általa kiállított számlát nem lehet költségként elszámolni. Talán a fodrászoknak megéri, de túl sokan szerintem nem fogják választani.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#11
thekla Írta:Kedves Beatrix!

1. Még nem szavazták meg, ráadásul nincs is fedezet rá a költségvetésben.
2. Ahol nem kell könyvelő, az a kisadózóknál lesz, ahol az alanyi mentességet választanak. Én úgy számoltam, hogy évi 2 millió Ft alatt az EVA jobban megéri. Ha marad az ÁFA alanyiság határa, akkor 5 millió Ft felett is kell könyvelő. Szóval, azokat az ügyfeleket veszíthetjük el, akiknek évi 2-5 millió Ft között van a forgalmuk, ráadásul alig van költségszámlájuk. Ezek azonban a mostani EVÁ-sok. Nekik eddig sem kellett könyvelő.

Szerintem a kisadózói formát a mostani EVÁ-soknak találtak ki, talán az EVA leváltása miatt.

Bár én nem olvastam a tervezetet illetve csak a médiából értesültem róla, nem kell elfelejteni, hogy az alkalmazottak egyéni járulékait illetve a bérből történő levonást szerintem nem fogja kiváltani, így megkérdőjelezem a könyvelő mellőzését.
Válasz idézéssel
#12
Én már idén januárban elvesztettem a fonalat és sajnos azóta is keresem, de bármennyire is igyekszem, nem találom. :-(
Lehetetlen már nyomon követni azt ami itt megy bő egy éve. :-(
Válasz idézéssel
#13
Megszűnik a társasági törvény. Mi változik?

Bő egy év múlva megszűnik a gazdasági társaságokról szóló törvény, a társasági jog az új polgári törvénykönyvbe kerül át. A kódex tervezetét ősszel kezdi tárgyalni a parlament. Dr. Sárközy Tamás, a Budapesti Műszaki Egyetem üzleti jog tanszékének professzora részt vett a 2013 végén, 2014 elején életbe lépő új polgári törvénykönyvet kimunkáló bizottság munkájában. Az 1989-ben hatályba lépett első, majd az azt követő két társasági törvény kodifikációs bizottságát vezető neves jogászt arról kérdeztük, mi indokolta a változtatást, és a hatálybalépést követően mire számíthatnak a vállalkozások.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.piacesprofit.hu/gazdasag/megszunik_a_tarsasagi_torveny._mi_valtozik.html">http://www.piacesprofit.hu/gazdasag/meg ... tozik.html</a><!-- m -->
Üdvözlettel! A l b a

Az adócsalónak nem könnyű az élete. Sosincs nyugta.
Válasz idézéssel
#14
Eraga!

Akkor jól láttam, hogy ez is csak politika! Felmutatnak a népnek egy "jó" koncepciót, de a szakma tudja, hogy ez csak az EVA "átcsomagolása". Olyan, mint a söralátét bevallás. 4 millió bevallóból 3-4 ezer tudta alkalmazni. De hatalmas sikerként lett elkönyvelve. Ennyit az adminisztráció könnyítéséről.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#15
Szia Tamás!

Igen, az alanyi mentességet is fel akarják emelni a 6 millióra.
Az én evásaim 10 és 20 millió közöttiek.
Nekik nem éri meg egyikre sem váltani.
Meg ott vannak a kft-k, ők kisadózók sem tudnak lenni, akármennyi a bevétele, marad az eva, vagy megszünteti a kft-t és alapít egy bt-t.
Aztán ott van az, hogy a kisadózó számláját nem lehet költségként figyelembe venni.
Tehát ha olyan a megrendelője, aki ktg-ként szeretné elszámolni a számláját, 10%-ot engednie kell az árból, hogy versenyképes legyen.

A kisvállalati adó sem tudja felváltani az EVA-t, mert itt már az osztalék utáni szja-t nem váltja ki a KIVA.

Én annyit láttam belőle, hogy lesz +2 adóforma, amit nekünk ismerni kell, és opcióban elmagyarázni az ügyfélnek, de nagyobb durranást nem látok benne egyelőre Sad
Üdv. eragka
Válasz idézéssel
#16
Kedves Beatrix!

1. Még nem szavazták meg, ráadásul nincs is fedezet rá a költségvetésben.
2. Ahol nem kell könyvelő, az a kisadózóknál lesz, ahol az alanyi mentességet választanak. Én úgy számoltam, hogy évi 2 millió Ft alatt az EVA jobban megéri. Ha marad az ÁFA alanyiság határa, akkor 5 millió Ft felett is kell könyvelő. Szóval, azokat az ügyfeleket veszíthetjük el, akiknek évi 2-5 millió Ft között van a forgalmuk, ráadásul alig van költségszámlájuk. Ezek azonban a mostani EVÁ-sok. Nekik eddig sem kellett könyvelő.

Szerintem a kisadózói formát a mostani EVÁ-soknak találtak ki, talán az EVA leváltása miatt.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#17
Sziasztok!

Olvastam az új adótervezetet, és arra jutottam, hogy nagyon sok vállalkozónak nem lesz szüksége könyvelőre. Én egy kezdő vállalkozó vagyok, és jórészt kisvállalkozásoknak könyvelek. Tartok tőle, hogy januártól komoly bajban leszek, ha az ügyfeleim (vidéki vagyok.. amúgy sincs még sok) nagy részének nem lesz szüksége könyvelőre. Mi erről a véleményetek? Kell attól tartani, hogy munka nélkül lesznek a könyvelők? Vagy csak én látom nagyon borúsan a helyzetet?
Válasz idézéssel
#18
Jelenleg 5 millió az alanyi mentesség értékhatára. Felemelnék 2013-ban 6 millióra? Ahogy számoltam, egy kisadózó esetén, 2 millió Ft-os éves forgalom mellett jobb, mint az EVA, bár nem sokkal. Alatta nem! Nagyobb forgalomnál azonban sok adót lehet megtakarítani. Bruttó 6 millió Ft éves árbevételnél az EVÁ-s 2,220 eFt-t fizet, míg ennél a konstrukciónál (egy nem főállású taggal, nem nyugdíjassal számolva) 300 eFt a tag után + 1,276 eFt ÁFA. Megtakarítás 644 eFt!!! Ez lehet az EVA "vége"?! Az ÁFA miatt az EU sem köthet bele.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#19
Szerintem arra ment ki ez az adózási forma, hogy a kisadózó legyen alanyi mentes...
Különben felmegy 6M fölé, akkor áfázzon, és fizesse még az extra 40% adót is, és már nem is éri meg neki kisadózónak lennie.
Üdv. eragka
Válasz idézéssel
#20
A kisadózó vállalkozásnál tudja valaki, hogy az ÁFÁ-val mi van? ÁFÁ-t leszámlázom, bevallom és befizetem? A 25,000 vagy az 50,000 Ft nem váltja ki az ÁFÁ-t, akkor ezzel most mi lesz?
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#21
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.parlament.hu/irom39/07954/07954.pdf">http://www.parlament.hu/irom39/07954/07954.pdf</a><!-- m -->
T/7954. számú törvényjavaslat a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról
Nyugalom! A világmindenség azt sem tudja, hogy létezel.
Válasz idézéssel
#22
Köszönöm.
Üdvözlettel: KIldikó
Válasz idézéssel
#23
Először meg kell nézned, hogy a társasági szerződés rendelkezik-e a pótbefizetésről. Ha nem,célszerű belevenni.
Tűzoltásként jó egy taggyűlés, határozni a lehetőségről, befizetni. Jó pénztárba is, bár lehet, hogy de ebben az esetben célszerűbb ilyen szöveggel befizetni a bankszámlára.
Ha a puszik esõcseppek, egy tengert küldök, Ha az ölelés falevél, egy erdõt küldök Nektek.
Válasz idézéssel
#24
polika Írta:Két lehetőségetek is van.
Taggyyűlési határozat - pótbefizetés.

Ha nincs szükség a kft-ben ennyi pénzre, akkor taggyűlés és törzstőke leszállítás - ügyvéd - cégbíróság

Kedves Polika!

Köszönöm.
Abban tudsz-e segíteni, hogy ügyvéddel oldjuk meg vagy "jó leszek" én magam is egy internetről kikeresett jkv.-mintával?
Üdvözlettel: KIldikó
Válasz idézéssel
#25
Két lehetőségetek is van.
Taggyyűlési határozat - pótbefizetés.

Ha nincs szükség a kft-ben ennyi pénzre, akkor taggyűlés és törzstőke leszállítás - ügyvéd - cégbíróság
Ha a puszik esõcseppek, egy tengert küldök, Ha az ölelés falevél, egy erdõt küldök Nektek.
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég