A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S.O.S.
#1
Ne haragudjatok, tudom hogy mindenki nagyon elfoglalt. Én is .
Mégis S.O.S. ha tud valaki segiteni tegye meg.
Nem hagy békén a NAV hogy a 13A60-as összesitő nyilatkozatom nem jó az Ir közösségi adószám miatt. Valóban hibát üzen, de ha felmegyek az Eus szám ellenőrzőre akkor elfogadja és jó. Tudom hogy a NAV is közzétette a honlapján , hogy változott a sturkturája az IR számnak. De szerintem az enyém már az új.
Nem is értem amit a NAV irkált róla virágnyelven. A szám: IE1114805QH
Van valakinek ilyen tapasztalata? Szerintem meg a NAV-nak kellene lefrissiteni a 13A60-as bevallást. Persze senkit nem tudok elérni náluk. Confusedac:
" A könyvelő a modern világ sámánja..."
Válasz idézéssel
#2
Szia Sumama!
Nem kell arányosítani,az éves összeggel számolhatsz,
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.onyf.hu/?module=news&action=show&nid=10063&root=ONYF&rand=6bcbe2591dfd1484abb8718b316e9e2a">http://www.onyf.hu/?module=news&action= ... 8b316e9e2a</a><!-- m -->
azért ezt is tanulmányozd.
Üdv:Éva
Válasz idézéssel
#3
Szép hétfő reggelt!!!
Legyetek szívesek segíteni. Rendvédelmi szolgálati járandóság melletti munkavégzés jövedelme éves szinten nem haladhatja meg az
1.674.000,- Ft -ot. Ha a munkaviszony májusban kezdődik, kell-e arányosítani, vagy lehet a teljes összeg???
Előre is köszönöm
Válasz idézéssel
#4
Kedves Klári!
Bocsánat, hogy kicsit későn, de köszönöm a válaszod. Megkerestem a szerződést, mert már magam sem emlékeztem rá, hogy megbízási vagy részmunkaidős volt-e. Kiderült, hogy az utóbbi. Mivel tényleg nem vettem át bérjegyzéket sem M30-ast, így azt fogom tenni, amit javasoltál.
Még egyszer köszönöm!
Szép napot!
Vica
Válasz idézéssel
#5
Szia Vica!
Ha megbízási szerződésed van, akkor a megbízó súlyos szerződésszegésére hivatkozva azonnali hatállyal fel tudsz mondani. Természetesen írásban, tértivényesen.
Gondolom, a meg nem kapott díjról számlát nem állítottál ki, így nincs mit bevallani.
Ha részmunkaidős munkaviszonyban álltál, azt a munkáltató szerződésszegésére hivatkozva mond fel. Ha az elmúlt évben bérjegyzéket, átvételi elismervényt nem írtál alá és nem vettél át M30-ast, -szerintem - ezt az elvi jövedelmet nem kell bevallanod, de a munkaügyhöz jobban értő kollégák biztos kiegészítenek.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#6
Sziasztok!
Sajnos elég hülye helyzetbe kevertem magam, és nem tudom mit lépjek.
Mérlegképes könyvelő vagyok, munkaviszonyban dolgozom egy cégnél. Egy régi kedves ismerősömnek van egy könyveléssel foglalkozó cége, de mivel neki nincs mérlegképese, így mindig alkalmazott valkit, akinek volt. Aztán mivel az ügyfelek száma jelentősen lecsökkent, már ő egyedül is el tudta látni a munkát. Itt jött a csavar, hogy belementem, megbízási szerződéssel heti pár órát dolgozom nála, így a mérlegképes dolog megoldott. Tényleges munkát nem végeztem (könyvelés), inkább csak tanácsadás és a bonyolultabb dolgok átbeszélése.
Aztán persze eljött az az idő, hogy már nem tudott fizetni nekem sem. Nem léptem semmit, mert nem akartam felrúgni a jó kapcsolatot, de most már nagyon gáz, hogy 1 éve tartozik, és nekem pedig be kell vallanom az szja-ban azt az összeget, amit meg sem kaptam.
Szóval a kérdésem: mit tehetek, hogy mondhatom fel a megbízási szerződésemet? Küldjem el a felmondást tértivevényes levéllel neki? De mi a biztosíték, hogy ki fog jelenteni, mi van akkor, ha nem vesz róla tudomást?
Volt már valaki hasonló helyzetben? Mit tehetek?
Válasz idézéssel
#7
Sziasztok!

Az elmúlt 1 hétben 2 ügyfelem is jelezte, hogy rendszeres osztrák partnereik már nem adnak áfa-mentes számlát közösségi beszerzéseikről (pedig 1-2 éve zökkenőmentesen bonyolítottjá le ezirányú ügyleteiket ).
Természetesen ügyfeleim csak a bolti eladókkal v. pénztárosokkal tudnak kommunikálni, így nem tudjuk az okot.
Azt mondogatják, hogy a szlovákok már eu-s kártyával vásárolnak, s tőlünk is ezt kérik. Az APEH erről semmit sem tud.
Halottatok valamit ez ügyben?

Köszönöm: Ildikó
Üdvözlettel: KIldikó
Válasz idézéssel
#8
Üdv. Mindenkinek!

Amennyiben egy KFT " átruházza " egy másik KFT-ben lévő üzletrészét névértéken magánszemélynek, kell-e számlát kiállitani, illetve ÁFÁ-t felszámolni?

nagyeva
Válasz idézéssel
#9
Sziasztok!


Ha van valakinek egy törvénytára, nézze már meg legyen kedves, hogy a 227/2006 Korm. rendelet helyett milyen rendelet van?


Üdv: Kati
Válasz idézéssel
#10
Szia!

Célszerű az ügyintézőt személyesen megkeresni, lehet igéretet tenni a fizetés rendezésére. Általában nem azonnal kezdik meg a végerhajtás elrendelését.



pistii Írta:Sziasztok! Ha az APEH küld egy fizetési felszólítást egyéni vállalkozónak a TB-tartozás rendezésére, akkor mennyi a fizetési határidő a végrehajtás megindításáig? A levélben csak annyi szerepel, hogy soron kívűl rendezze a tartozást.
Válasz idézéssel
#11
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.Levelet kellene írnom az APEH fizetési kedvezmények főosztályának, én még soha nem írtam ehhez hasonló levelet sem .Az a Bt akinek visszamenőleg 2007-ig kellet a bevallásait rendbe tennem.Közben végrehajtást tettek bt-re és elutasították a levelét amiben a végrehajtás felfüggesztését kérte. Tegnap kétségbe esve hívott ,hogy a levélben lévő ügyintézőt felhívta pénteken és azt a tanácsot kapta ,hogy írjon a fizetési kedvezmények főosztályának levelet és akkor szüneteltetik a végrehajtást .Ezt a levelet kellene megírnom nem tudom ,hogyan kezdjem el , mert itt nem lehet megélhetésre és hasonló dolgokra hivatkozni .

Segítségeteket és tanácsotokat előre is köszönöm,
Marcsi
Válassz olyan munkát, amit szeretsz, és sosem kell többet dolgoznod.

Válasz idézéssel
#12
Tisztelt Cím!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy szeretnék könyvet kiadni. Jelenleg főállásban dolgozok. Mivel ez nem rendszeres jövedelem, így ha jól értesültem adószámmal rendelkező magánszemélyként is tevékenykedhetek.
Amennyiben ez igaz, mi ennek az intézésének a menete és mi kell hozzá (mennyibe kerül). Ezenkívül adózás szempontjából mit takar, (csak a bevétel után kell adózni, vagy vannak egyéb adóterhek is, ha igen mikor kell fizetni és mennyit) engedjetek meg nekem egy kérést, ha lehet egy picit érthetőbben magyarázzátok el, mert még sosem volt vállalkozásom így ami nekik természetes az Nekem nem biztos.

Segítséget előre is nagyon szépen köszönöm!
Válasz idézéssel
#13
Sziasztok! Ha az APEH küld egy fizetési felszólítást egyéni vállalkozónak a TB-tartozás rendezésére, akkor mennyi a fizetési határidő a végrehajtás megindításáig? A levélben csak annyi szerepel, hogy soron kívűl rendezze a tartozást.
Válasz idézéssel
#14
Sziasztok!

Egy egyéni vállalkozó szeretné visszaadni a vállalkozói ig.-t, de van egy állományban lévő munkavállalója,aki GYESEN van, ilyenkor mi a teendő???
Válasz idézéssel
#15
Szia!

Nézd meg a dokumentumokba felraktam egy "Mi mennyi 2009-ben" összefoglalót, az segíteni fog.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#16
Sajnos igen.
Válasz idézéssel
#17
Hello mindenki!

EVÁ-s Kft.-re is vonatkozik az 500eFt-os házipénztár korlát??
Válasz idézéssel
#18
bocs:
birságokat
Üdv: Marika
Válasz idézéssel
#19
Szia!
Az apeh honlapján a főoldalon jobb oldalt fennt vannak a járulékok, bérek stb.
Ott szét tudsz nézni.
Én szerintem még mindig olcsóbb megoldás valakinek tanácsadásért fizetni, mintha valamit
elszúrsz és fizeted a birásokat.
Üdv: Marika
Válasz idézéssel
#20
Üdvözlök Mindenkit!

Kérlek segítsetek Nekem! Kezdő Bt vagyunk. Eddig még nem volt munkája a Bt.-nek. Az első ajánlatot kaptuk, amihez kb. 4-5 munkatársra is szükségünk lesz.

Azt szeretném tudni, milyen befizetendő /Bt és munkatársi egyaránt/ járulékokkal kell számolnom a tárgyalás során. Nem szeretnék már az elején "elúszni", de "túl drága" sem lenni, mert akkor nincs munka. Ahhoz, hogy kalkulálni tudjak, ismernem kellene a kötelező járulékok mértékét. Sajnos bárhol kerestem, nem találtam meg. A könyvelőt meg egyenlőre megfizetni nem tudom. Ha valaki tud, kérem válaszoljon!
Köszönöm.

Nonna
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég