A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EKAER
#1
Sziasztok, kis segítséget kérnék, most kerültem ùj céghez az egész téma ùj nekem.
EkAER-t már használtam, 1 pont van ami nekem ellentmondásos.
A rendelet szövegében olvastam,hogy az èrtéket megadni kötelező, majd egy másik oldalom...
2015.6.01-től ... èletbe lépett mòdosítás:
Az érték megadása csak a kockázatos termékek esetén szükséges.

Most akkor minden termékre kell értéket megadni vagy csak a kockázatosokra?
Ez nekem nem tiszta.
Valaki kisegîtene??
Előre is köszi

Üdv
G.
Válasz idézéssel
#2
Húúú de" egyszerűnek tűnik", lehet hogy majd a sokadik után már csípőből fog menni. Köszönöm a segítséged!
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#3
Szia Mónika!

Én csak évi 10 alkalommal EKÁER-ezek szintén személyes érintettség miatt, és pont most van a 10 napos sorozatom.
Regisztrálsz a felületen ügyfélkapuval.
ekaer.nav.gov.hu

Nem túl bonyolult a kitöltés, csak a felület nekem fapados.
Be kell írni a viszonylatot.
Nálam belföld-belföld.
Nem a címzett szervezi és nem módosít a szállítmányozó. Mindent én, mint értékesítő csinálok.
Van a szállítójárműnek és a vontatott járműnek rendszáma és felségjelzése.
Van feladó és címzett.
Van felrakási hely és lerakási hely (akár hrsz is lehet).
Ezen belül lehet megadni a szállított áru paramétereit is.
A szállított árunak (termék értékesítés) kell a vtsz besorolása, megnevezése, (cikkszám szabadon megadható, nem kötelező).
Majd a lényeg jön: súly és érték. (jelölni, hogy veszélyes áru vagy sem).

Mi mg-i árut adunk el, ráadásul ültetvény szélén megpakolva indul a kamion.
Gondolhatod, hogyan tudunk pontos kg-ot megadni induláskor. Sehogy.
10%-os tűréshatáron belül kell lenni a tippelésnek.
Ezekkel az adatokkal megigénylem az EKÁER számot, kinyomtatom és odaadom a kamionosnak.
Mikor odaér az áru a lerakóra, ott van tényleges mérlegelés.
Ez alapján visszamódosítom a súlyt és az értéket. Be kell írni a módosítás indokát.
Majd be kell jelenteni, hogy mikor érkezett meg az áru (ezután már semmit nem lehet módosítani, lezárt lesz a szám).
Erre a lejelentésre a megérkezéshez képest 24 óra áll rendelkezésre elvileg.
Még nem csúsztam ki belőle, nem tudom, hogy holnap engedne-e a rendszer tegnapelőtti érkezést is lejelenteni.
Mert maga az EKÁER szám vagy 2 hétig is érvényes az igényléstől számítva.

Tömören ennyi, amit most csinálok vele.
Üdv. eragka
Válasz idézéssel
#4
Szeretnék segítséget kérni, ezzel a gyönyörűséggel kapcsolatban. Mivel én könyvelőként ezt teljesen átruháztam az ügyfelekre, ezért nem ismerem a működését, most azonban Apukámon keresztül "személyes"érintettség miatt kénytelen leszek valószínűleg a közeljövőben ezzel foglalkozni, úgyhogy fel szeretnék készülni.
Őstermelő fakitermelés után a faanyagot felvásárló részére értékesíti, ezért mikor a kereskedő az erdőterületről a megvásárolt fát elszállítja a mi feladatunk az ekaer szám megkérése. Mivel fa a termék, ezért ez kockázatos terméknek minősül, már ezt is megtudtam, hogy ne kelljen kockázati biztosítékot fizetni ezért szerepeltetem a köztartozásmentes adatbázisban. Eddig jutottam. Mi a további teendő???
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#5
Elvileg a fuvarozó cégnek kellene a rendszámot cserélgetni, amikor átrakják az árut, ezért van a hozzáférésük.
Üdvözlettel! A l b a
Válasz idézéssel
#6
Sziasztok!

A kérdésem az lenne, más is küzd a fuvarozókkal egy-egy rendszámért?
Bérmunkát végzünk, az alapanyagot az unióból küldik hozzá. Az alapanyagot elindító cég jelzi is, hogy mit kapunk, (nem kockázatos áru), milyen súlyban, milyen értékben, de nincs még rendszám információ. De azt tudjuk, melyik fuvarozó cég hozza. Ezért EKÁER számot kérünk (mert anélkül nem indítják le az árut),hozzáféréssel a fuvarozó cég felé. És itt kezdődik a buli. Mert a rendszámért küzdeni kell. Ha kapunk is rendszámot, sokszor nem azzal az autóval érkezik meg a telephelyre az áru. Mert átpakolják, egyszer-kétszer. Hozzáférésük van, módosítani tudnának...Rengeteg telefon, levelezés a semmiért.
Egy esetleges ellenőrzéskor ki kapja a büntit? Mi kértünk számot, megneveztük a fuvarozó céget is, hozzáféréssel. De rendszám nélkül vagy rossz rendszámmal kapom a CMR-t.
Válasz idézéssel
#7
Kockázatos terméknél a vevő nem kérhet EKAER számot, a rendszer nálam nem engedte!
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#8
Köszönöm! És ha KOCKÁZATOS TERMÉKET szállítunk, fuvarozót veszünk igénybe, ebben az esetben is kérheti eladó és vevő is az EKAER-t? (nyilván aki intézi a fuvarozót)
Válasz idézéssel
#9
Ha a vevő intézi a fuvarozót, akkor a vevőnek kell megkérni . Ha eladó intézi a fuvarozót, akkor az eladónak kell megkérni.
A fuvarozó is intézheti, ha olyan és esetleg átvállalja.
De alapból a felső sor.
Válasz idézéssel
#10
Sziasztok! Nekem pedig olyan kérdésem lenne, hogy ha az eladó és a vevő közt van egy fuvarozó cég, aki elszállítja az árut, akkor kinek kell kérni EKAER számot? A fuvarozónak, vagy annak aki intézi a fuvarozót?
Válasz idézéssel
#11
Sziasztok!

A problémám a következő. Kockázatos terméket fogunk értékesíteni egy felvásárló részére, Ekaer szám kérésekor ugye meg kell adni a bruttó tömeg mellett az áru adó nélküli ellenértéket. Mi a helyzet akkor, ha nem tudjuk, hogy mennyi lesz az ellenérték? Mezőgazdasági növényi termékről van szó, amit a felvásárló telephelyére történő szállítás után a felvásárló még szétválogat, hogy melyik I. és melyik II. osztályú, és annak megfelelően fizet. Szóval most akkor hogy?
Válasz idézéssel
#12
Alba!

Köszönöm
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#13
Szia!
A számot át kell adni a partnernek is. Illetve a számot tartsa magánál a Te szállítóemberkéd is az utazás során. A szállítást elvileg vevő fogja lezárni. Illetve lezárhatja a Te céged is.
Üdvözlettel! A l b a
Válasz idézéssel
#14
Ma megkért az egyik ügyfelem, hogy helyette kérjek EKÁER számot, mivel hétfőn már szállítana és nincs ügyfélkapus regisztrációja. Sikerült is regisztrálnom, és kapni 15 napra egy EKÁER számot. Az lenne a kérdésem, hogy innen hogyan tovább? Hétfőn, ha leszállította az árut, hogyan kell ezt jeleznem? A tájékoztató, amit letöltöttem, erről nem ír semmit!
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#15
Köszönöm Smile
Válasz idézéssel
#16
"Egy fuvarozó azt mondta, hogy ugyanaz a cég tulajdonosa, és a saját telephelyére szállit a saját telephelyéről, akkor nem kell. Igen ám, de itt a két telephely közt 70 km van."

Jól mondta a fuvarozó. nem történik értékesítés.
Válasz idézéssel
#17
Sziasztok!

Szeretném kérdezni kell e Ekaer számot kérni:
nem útdijköteles autóval,
belföldi forgalomban, két telephely között szállit, bár a két telephely két különböző város,
kockázatos termék,
a mennyiséget nem tudok, vagy 2500 kg alatti vagy feletti....

Egy fuvarozó azt mondta, hogy ugyanaz a cég tulajdonosa, és a saját telephelyére szállit a saját telephelyéről, akkor nem kell. Igen ám, de itt a két telephely közt 70 km van.

Köszönettel: Erika
Válasz idézéssel
#18
Na még mielőtt valaki venné a fáradtságot, már meg is világosodtam az előbbi kérdést illetően:
-azoknak, akik március 1-je után is mentesülni akarnak a kockázati biztosíték befizetése alól, még januárban kérniük kell felvételüket a köztartozásmentes adatbázisba.

...hát nem egészen arról szól, amit az ügyfél hallott....mint ahogyan lenni szokott... :roll:
Üdv: Mariszan
Válasz idézéssel
#19
Sziasztok,

Ügyfél hallotta a rádióban, :o :? hogy aki márciusig bejelentkezik EKÁER be, mentességről igazolást kap. Hallott valaki ilyen blődséget?
Üdv: Mariszan
Válasz idézéssel
#20
köszönöm!
Válasz idézéssel
#21
Szia!

Szerintem nem kell. Nem kockázatos terméket csak akkor kell jelenteni, ha útdíj köteles autóval megy és 2500 kg. és/vagy (lásd korábbi hozzászólások) 2 millió fölött van az értéke.
Válasz idézéssel
#22
Icuska Írta:Annyit szeretnék még kérdezni, hogy egy magyar Kft előállít csavarokat, csatlakozóvégeket, (ezek nincsenek benne az egyéb kockázatos termékekbe) és a Román vevője megvásárolja tőle. A román vevő saját személygépkocsijával szállítja el a termékeket kb 200 kg-ot alkalmanként.
Ezt kell nekem jelentenem?
Tehát nem útdíjköteles jármű szállítja, de viszont az EU-ba lesz értékesítve.

Tudnátok nekem ebben segíteni?
Válasz idézéssel
#23
A végrehajtási utasítás megfelelő értelmezése egyszer a helyére kerül. Engem ami jobban aggaszt az a kockázati biztosíték. Nem tudom, hogy belegondoltak-e abba, hogy milyen kockázatokkal jár, ha kockázati biztosíték gyanánt, ilyen mennyiségben vonják ki a pénzt a gazdaság véráramából. Üdvözöljük a szakágazatunkban az ellenőrző rendszert, amit az Áfa csalók kiszűrésére hoztak létre. DE! Levezetek egy példát, kérdésem csak annyi, ugye én nem értelmezem jól!!! - remélem-.
Állattenyésztő - első adóköteles/ kockázati biztosíték letételére kötelezett - értékesíti az élő állatot a vágóhíd részére. Átlag vágóhíd napi 400 élőt tud levágni, ezzel a példával számolok. Kockázati biztosíték 60 napra: 60 x 400 x 110 kg x 330 Ft= 871 200 000 Ft / 15 % = 130 680 000 Ft letétbe tesz.
Vágóhíd levágja az állatot, új vámtarifaszám, keletkezik félsertés - első adóköteles/kockázati biztosték - értékesíti a félsertést a bontók részére. Kockázati biztosíték 60 napra: 60 x 800 x 40 kg x 495 Ft= 950 400 000 Ft/ 15% = 142 560 000 Ft letétbe tesz.
Bontó a vásárolt félsertést darabjaira bontja, új vámtarifaszám és mellesleg egy Áfa kulcs változás - első adóköteles / kockázati biztosíték - értékesíti a terméket a nagykereskedők és a feldolgozók részére : 60 x 800 x 40 kg / bontva / x 515 Ft = 988 800 000 Ft / 15% = 148 320 000 Ft letétbe tesz
Feldolgozó kolbászt gyárt, új vámtarifaszám - első adóköteles / kockázati biztosíték - értékesíti terméket : 60 napi nettó 999 000 000 Ft/ 15 % = 149 850 000 Ft letétbe tesz.
Sem az élő állatot, sem a félsertést nem lehet bélbe tölteni és kolbászként eladni. Tisztán látszik, hogy amíg az élő állatból kolbász lesz, muszáj minimum 3 szor vámtarifaszámot váltani. A feldolgozásban résztvevő 4 gazdasági társaság folyamatosan első adóköteles lesz és a jogszabály szerint meghatározott kockázati biztosíték letételére kötelezett. Egy bizonyos darabszámú élő állat feldolgozásához letétbe helyezünk 571 410 000 Ft-ot, ami az alap élőállat értékének durván 67 % -a. Ezek valós számok a mostani hazai piacról. Ekkora összeget a társaságok nem tudnak kivonni letétként a gazdasági életükből, lehetetlen, de ezen túlmenően miért kell egy " alapanyag " késztermékké alakulására 4 szeres biztosítékot beszedni. Ez csak egy példa, más szakágnál is probléma lesz ez, tényleg megengedheti magának a a magyar gazdaság, hogy ebben a formában pénzt vonjunk ki?
Válasz idézéssel
#24
Annyit szeretnék még kérdezni, hogy egy magyar Kft előállít csavarokat, csatlakozóvégeket, (ezek nincsenek benne az egyéb kockázatos termékekbe) és a Román vevője megvásárolja tőle. A román vevő saját személygépkocsijával szállítja el a termékeket kb 200 kg-ot alkalmanként.
Ezt kell nekem jelentenem?
Tehát nem útdíjköteles jármű szállítja, de viszont az EU-ba lesz értékesítve.
Válasz idézéssel
#25
Köszönöm Zsanna! Értem most már.
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég