A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Segítség!
#1
Segítséget kérnék. Az egyik ügyfelem saját vásárlási utalványt szeretne eladni. Sorszámozott, nyomdában előállított. A könyveléssel tisztába vagyok (beváltáskor kell fizetni ÁFÁ-t, ill. beváltáskor lesz árbevétel, addig követelésként nyilvántartom, a készletet meg nullás számlaosztályon), de milyen bizonylattal adja át? A pénztárgépbe beüti, de ha számlát kérnek? Azt nem adhat. Akkor mit állítson ki? A neten erről semmit nem találtam!
Lenne egy másik kérdésem. Fényképezőgép javítását vállalná egy vállalkozó, a "szerviz" egy fodrászatból nyíló szobában lenne. Én úgy gondolom, hogy ez nem üzlet, így nem  kell pénztárgép. 
A másik gondom, hogy a fényképezők egy részének átvétele a West-End egyik üzletében lenne. Bizonyos összegért vállalják a gépek átvételét, ill. visszaadását. Ezt hogyan bizonylatolja le? Készpénzben fizetnek, de számlát mikorra állítsa ki? Nem tudja mikor veszik át. Az üzlet tulajdonosa, hogyan kezelje a pénzét? Az nem a sajátja. Vagy neki számlázzon és az ügyfelek meg az üzletnek fizessenek? Ez jó megoldás lenne, csak a KATA várható változása miatt lehet, hogy nem jó megoldás! Van esetleg valakinek ötlete, vagy gyakorlati tanácsa?
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#2
Nekem is a takarékbankos ügyfeleim, folyamatosan szenvednek ettől. Minden informatikai váltáskor máshonnan lehet letölteni. A lényeg: le lehet tölteni, általában jól eldugott helyen van a lehetősége. Vegyétek fel a kapcsolatot a bankkal és elnavigálni honnan lehet majd letölteni.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#3
Szia! Nekem is vannak Tak. bankos ügyfeleim és sok kínlódás van velük. Az enyéim le tudják tölteni, de ahány annyiféle formában és tartalommal hozza. Nem értem ez, hogy lehet. Aki postán kéri az hó 20 körül kapja meg (ÁFÁ-nak pont jó), de volt, hogy nem lehetett beazonosítani a kifizetést, újat kellet kérni persze azért már fizetni kellett.
Válasz idézéssel
#4
Az egyik ügyfelem kb. 10 éve a Kinizsi Tak. Banknál nyitott számlát, amit most összevontak. Eddig mindig le tudta tölteni a banki kivonatot pdf formátumban. Most informatikai váltás volt, és csak STM fájl-ban sikerült, amihez kb. évi 20 dollár előfizetéssel tudok szerezni programot a megnyitáshoz. Jelezte, hogy excel-ben is tud küldeni, de azt én nem fogadtam el. Szerintetek a NAV banki kivonatot elfogadna excel-ben? Egyáltalán, mit fogadnak el hivatalosnak? Eddig a pdf és a txt kiterjesztésű fájlokkal ellenőrzésnél nem volt gondom. De lehet, hogy én vagyok kukacos, és az excel formátumot is elfogadják? PDF-t nem könnyű átírni, de az excel-t simán. Valakinek van tapasztalata ebben?
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#5
Szuper, köszönöm Tamás!
Válasz idézéssel
#6
A kitöltő te is lehetsz. Én is sokszor magamat írtam, mert az ügyfelek azt sem tudták, mennyi volt a keresetük. A banki ügyintézőnek is jobb, ha olyannal beszél, aki tud a kérdéseire választ adni.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#7
Klári, még valami: a munkáltatói igazolás kitöltője csak az lehet, aki alá is írja? Vagy a kitöltőhöz írhatom magam, csak az aláírónak kell a másik tagnak lennie?
Válasz idézéssel
#8
Rendben köszönöm szépen!
Válasz idézéssel
#9
Felesleges, + nem is jogszerű. Magánokiratban eyt nem lehet megtenni. Ne bonyolitsd túl a dolgot. Irjanak alá keresztbe és kész. Meglátod nem lesz gubanc.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#10
Remélem tényleg nem kötnek ebbe bele...
Szerinted ilyenkor arra az egy alkalomra, amikor a nem többségi tulajdonos (és nem munkáltató) tag állítja ki az igazolást, írjon az ügyvezető egy papírt a munkáltatói jogok átmeneti átruházásáról őrá? Vagy felesleges?
Válasz idézéssel
#11
Ahogy írod! Nincs más lehetőség, és ezt a bankok is kénytelen kelletlen tudomásul veszik.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#12
Klári, köszönöm szépen a gyors választ!
Még egy kérdés, hogy bonyolódjon a dolog: nagyon valószínű, hogy januárban a kisebbségi tujadonos eladja az üzletrészét a többségi tulajdonos barátnőjének. És ők ketten együtt (a pár) szeretnének majd hitelt felvenni. Szóval mindkét tulajnak kellenni fog munkáltatói igazolás. Tudom, bizarr Smile Ebben az esetben egymásnak állítanak ki?
Köszönöm!
Válasz idézéssel
#13
A bankok és más helyek nem szoktak problémázni ilyenkor, ha másik tulaj ír alá. Állítsd ki nyugottan és irasd alá a másikkal. Az aláíró szájjába rágd bele, ha felhívják, akkor azokat a számokat mondja amiaz igazoláson van. Ezt azért írom, mert volt ilyen esetünk és amásik tuljnak köze meg halvány elképzeklése sem volt, meg nem tudta, hogy a gépben hol keresse a társa átlaqjövedselmét.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#14
Sziasztok,
munkáltatói igazolást hogy állít ki a munkáltató a saját nevére? Van egy Kft., két tulajdonossal (60-40%). A vezető tisztségviselő, és a képviseletre jogosult személy az, aki 60%-ban tulajdonos. Ő munkavállalóként is dolgozik a cégben, és most neki lenne szüksége munkáltatói igazolásra. De ezt csak nem töltheti ki, és írhatja alá magának, nem?
Kérlek, segítsetek...Köszönöm!

Elfelejtettem írni, hogy nem az ügyvezetői tisztséget látja el munkaviszony keretein belül, hanem a cég profiljának megfelelő munkát végez.
Válasz idézéssel
#15
Változatlanul azt javaslom, hogy maradj ki a továbbiakból.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#16
Klári!

Már tavasszal felmondtam a szerződésemet, az anyagot visszaadtam. A meghatalmazásomat megtartottam, mert reméltem, hogy kifizet és folytatom a könyvelést, ahol abbahagytam! Jóban voltunk, nem volt gond a munkámmal, az anyagi helyzetét meg nem ismerem.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#17
Szia Tamás!
Nem hiszem, hogy gyakori. A felszámoló inditványozhatja ezt.
Nem járható út, de ő megpróbálja. Lelke rajta. A felszámoló vagy rákényszeriti, vagy pénzbüntetéssel meg fogja úszni. Javaslom feltétlenül maradj ki ebből a buliból. Nincs syükséged arr, hogz felszámolóhoy, meg bízróságra járj évekig.  Csomagold össze a cuccot szép részletes jkv-val (meddig, miér, hogyan, miként) add vissza neki. Olyan részletes jkv-re gondolok, amiből még 5 év múlva is tudsz énekelni. Ha kell írj 5-10 oldalt.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#18
Egyik volt ügyfelem már fél éve nem könyveltet, nem ad be bevallást bérről, ill. ÁFÁ-ról. Tartozása miatt felmondtam a szerződést és eddig más könyvelőt sem keresett. Most kapta ez első bírságot, miután többször figyelmeztette a NAV. Mivel nincs pénze, azt találta ki, hogy nem csináltatja meg a könyvelést, majd a felszámoló elvégzi helyette. A Kft-ben nincs vagyon, állítólag az ügyvezetőnek sincs semmije. Keresés után ezt találtam:

Számvitel rendjének megsértése Btk. 403. § (1) Aki a számvitelről szóló törvényben vagy a felhatalmazásán alapuló jogszabályokban előírt bizonylati rendet megsérti vagy könyvvezetési, beszámoló készítési kötelezettségét megszegi, és ezzel

a) a megbízható és valós képet lényegesen befolyásoló hibát idéz elő, vagy
b) az adott üzleti évet érintően vagyoni helyzete áttekintését, illetve ellenőrzését meghiúsítja,
bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.


Volt már valakinek ilyen esete? Tényleg járható út, hogy nem könyveltet?
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#19
Szia Ivettke!
Csak a levonhatót, a másik 50%-ot egyébként is ráfordításként könyveled.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#20
Mindkettőt kipróbáltam, egyiknél sem jelez hibát.
Válasz idézéssel
#21
Szia!
Szerintem, csak a levonhatót. úgy emlékszem van "piros" egyezsége.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#22
Sziasztok! 
Nyílt végű pénzügyi lízinges személygépkocsinál az 50 %-os áfa levonást alkalmazom, miután meghaladja a 100 ezer Ft-ot az áfa, ezért az M lapot is ki kell töltenem. Az M lapon a számla szerinti áfát kell írnom, vagy csak a levonhatót?
Válasz idézéssel
#23
b) az a) pont alá nem tartozó személy, szervezet részére történik, és az ellenérték adót is tartalmazó összege eléri vagy meghaladja a 900 000 forintnak megfelelő pénzösszeget.
165. §
Válasz idézéssel
#24
Köszönöm szépen! Smile
Válasz idézéssel
#25
Szia Rajnaszi!
Ha nyugtát adsz a magánembernek nincs felső határa. Természetesen nincs kom.felár rajta.  Év végén a bevételeidet úgy számolod ki, hogy a felvásárlási jegyeid összesenjéhez hozzáadoda nyugták összesenjét. Javeslom vezess róluk külön-külön excelt.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 2 Vendég