A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Segítség!
#1
Valaki tudna abban segíteni, hogy mire kell figyelni, ha egy magyar cég Romániában vásárolt áruját ott raktározza eladásig? Nincs Romániában adószáma, telephelye. Kell ilyenkor bejelentkezni oda? A költségeket leszámlázzák felé, de bizonytalan, meddig lesz ott az áru!
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#2
Klári köszönöm. Eddig csak tagoknál jelentettem a nullás megbízási jogviszonyt.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#3
Igen Tamás!
Akettő nem függ össze. Van egy megbízásos jogviszoy (ügyvezetés) amiért dij nem jár, bíztosítással sem jár, mert másutt van 36 órát meghaladó biztosítással járó jogviszonya. Amikor a megbízást megkapta 1041-en jelentettük, ezt követően pedig 08-on havonta a nagy 0-t.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#4
Még azt is, aki nem tulajdonos?
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#5
Szia Tamás!
Jelentjük!
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#6
Szeretném megkérdezni, hogy 18T1041-en ti jelentitek azokat az ügyvezetőket, akik nulla forintos megbízási díjjal végzik a munkájukat? Van olyan eset is, amikor az ügyvezető nem tulajdonos (a tulajdonos gyermeke), természetesen ellenérték nélkül dolgozik! Eddig jelentettem, mert 2012-ben volt ebből gond, de ha valaki nem is tag csak ügyvezető azt is be kell jelenteni?
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#7
Igy csináltam. Csak az a gondom, hogy adok be több cég bevallását egy időben? Eddig az ügyfélkapuval simán beadtam 20-30 db bevallást egyszerre. Most egyesével mehet csak.
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#8
Sziasztok!

Ezt olvastam,segítségül.

Bevallás küldése cégkapun keresztül .Először a beállítást el kell végezni az alábbiak szerint: ÁNYK-ba be kell menni és a felső soron a Szerviz/Beállítások ( 1. sorra rámenni) és itt a 3. sorban pipálni a "Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü engedélyezése" sort, majd OK. Utána ki kell lépni az ÁNYK-ból és újra belépni, mert csak így aktiválja a beállítást. Amikor újra beléptünk az ÁNYK-ba a felső soron már mindkét lehetőség megjelenik: 1., Kapcsolat az ügyfélkapuval, 2., Kapcsolat a Cég/hivatali kapuval. Kitöltött nyomtatvány beküldés menete: 1., Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval, ezen belül nyomtatvány megjelölése, 2., Nyomtatvány közvetlen beküldése 3., Utána Cég/hivatali kapu azonosítót kér, ide annak a cégnek az adószám első 8 pozícióját kell írni, amelynek a bevallását küldik, 4., KAÜ ügyfélkapu azonosítás: a saját ügyfélkapu azonosító megadása, mivel ügykezelőként nyújtotta be a bevallást.

Pmarcsi
Légy türelemmel, s majd könnyül a nagy teher is.
Válasz idézéssel
#9
Tudna valaki abban segíteni, hogy az ÁNYK-ban a cégkapus beadásnál mit kell beírni a cégkapu azonosító mezőbe?

Sikerült megoldanom. A cég adószámának első nyolc számjegyét kell beírni. Akkor elfogadja. Csak több ügyfél adatát, hogy tudom csoportosan beadni? Vagy a könyvelői cégem adószámát kell mindenhol beírnom? A saját cégem 1808-t adtam most be cégkapun!
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#10
Köszönöm!
Üdv.: Ibcsi
"A jövő mozgásban van"
Válasz idézéssel
#11
Szia Ibcsi!
Ha ahol feltötötted visszakéred a "beküldött veszámolók, értesítések" helyen a beszámolót és rákattittasz kijön, hogy befogadott, ezt másold le. Máős ötletem nincs, mert megszöntették az ugyaninnen való letöltést.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#12
Sziasztok!
A  közzétett beszámoló visszaigazolását elmulasztottam letölteni.
Szerintetek  van még rá valami lehetőség?
A tárhelyen természetesen már nincs meg.
Üdv.: Ibcsi
"A jövő mozgásban van"
Válasz idézéssel
#13
Sziasztok!
Megírom, hátha lesz még valakinek ilyen: beadtuk az új részletfizetési kérelmet. Erre azt az áfát, amire a részletfizetést megkapta...na azt teljes egészében feltették a folyószámlára, tehát most már az is tartozás. És be kellett adni egy kérelem módosítást.....az nagyon kedves lesz, ha most az emelt összeget meg elutasítják  Angry
Válasz idézéssel
#14
Sziasztok!
Köszönöm!
Még lehet megpróbálom a navot felhívni...hátha.
Válasz idézéssel
#15
Szia.

Én úgy tudom, hogy addig míg a jelenlegi részletfizetés nem jár le, új nem indítható.
De egy próbát megér, hátha....
Válasz idézéssel
#16
Hát a választ pontosan nem tudom. De szerintem lehet...… max. nem kapja meg. Smile Tongue
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#17
Sziasztok!
Hátha valakinek volt ilyen a praxisában, mert elolvastam az info füzetet, kitöltésit, tv-t, de nem jutok előre: egy cég még idén februárban kapott 12 havi részletfizetést áfára, amit rendeben fizet is. 
Az élet úgy hozta, hogy most megint lesz több tíz milliós áfa fizetési kötelezettsége,viszont a likviditása hmmmmm.....finoman fogalmazva is a béka segge alatt van. Szerintetek lehet erre is részletfizetést kérni? 
Köszönöm!
Válasz idézéssel
#18
Big Grin 
Köszönöm a válaszokat, jó hír, hogy nem kell jelenteni... Lehet félreérthetően írtam- Mónika (és Klári) írta jól. Eddig mindig minden kp-ban ment, online ptgépen. De most már állít ki kézzel írott számlát, ami átutalásos lesz és nem éri el az áfa érték a 100 ezres határt.

Legyen további szép napotok.
Válasz idézéssel
#19
Hello!
Szerintem ha nem szerepel a pénztárgépben akkor jelenteni kell, a 01.-es lapon  a számla típusánál van egyszer. és normál számla is igy az utalásos is jelenteni kell.

 A PTGSZLAH megmarad 2018. július 1-je után is?
 
A PTGSZLAH nyomtatványon nem adóalany részére – nyugta helyett – kibocsátott számlák adatai szerepeltetendőek. Az online számla adatszolgáltatás a másik belföldi adóalany számára kiállított – és legalább 100 000 forint áthárított adót tartalmazó – számlák adatairól teljesítendő. A kétféle adatszolgáltatás egymás mellett való működésének nincs akadálya, a PTGSZLAH megszűnése nem várható.
Válasz idézéssel
#20
És ha kézi számlával írja az átutalásos számlát??? És 100.000.- ÁFA alatti, akkor még rögzíteni sem kell. Szerintem ezt nem kell jelenteni.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#21
Barátaim!
Ne tévedjünk! Erika azt kérdezte, hogy mi van akkor amikor pénztárgép köteles tevékenységről átutalásos számlát állítanak ki és a vevő nem kp fizet.
Szerintem, a számlázó progit ugyanúgy regisztálni és haszbnálni kell ennél a tevékenységnél is, mintha nem lenne ptgép köteles.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#22
Szerintem nem kell jelenteni, mert használ pénztárgépet. Jelenteni csak akkor kell ha kellene pénztárgép, de nincs, na akkor kell ahogyan Placebo is írta a PTGSZLAH-n.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#23
PTREG nyomtatvány= ha használna pénztárgépet azt kellene bejelenteni
SZAMLAZO nyomtatvány=ga számlázó programot használ, azt kell jelenteni

Amire Te gondolsz, az szerintem a:
PTGSZLAH nyomtatvány= NYUGTA helyett, MAGÁNSZEMÉLYnek kiállított KÉSZPÉNZES számlákat jelentjük.
Ha igazolni tudod, hogy a magánszemély kérte a készpénzes számla kiállítását (nem nyugta helyett van), akkor azt sem kell jelenteni.

(Utólag írom hozzá: természetesen, ha pénztárgép kötelezett, de nem használ pénztárgépet, akkor van a PTGSZLAH...nekem ez egyértelmű volt....a kérdésben olyan nyomtatvány szerepel-PTREGSZLAH- ami nincs, nem volt világos, hogy akkor mit is használ, mit is akar jelenteni... bocsi ha az én válaszom félreérhető!)
CARPE DIEM! (Élj a mának!-de csak könyvelünk, bevallunk, adózunk...)
Válasz idézéssel
#24
Hello!
Ezen jelented : PTGSZLAH,ha olyan tevékenységről számláz amihez kötelező a pénztárgép ezen jelenti.
Válasz idézéssel
#25
Sziasztok!
Nektek már a könyökötök jön ki, de számomra új....
Van egy egyéni vállalkozó, online pénztárgépre kötelezett.  Viszont most elkezd számlát kiállítani, ami nem készpénzes, hanem átutalásos. Ebben az esetben jelenteni kell a kiállított számlát a PTREGSZLAH-án?

Válaszokat előre is köszönöm.
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég