A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
számlázás
#1
A nyilvántartási számnak igen.
Válasz idézéssel
#2
Sziasztok!

Az egyéni vállalkozó által kiállított számlán (a név, cím,adószám.. stb kívül) ugye most is rajta kell hogy legyen a nyilvántartási száma és hogy "EV"?
Válasz idézéssel
#3
Sziasztok!


Köszi! másodszorra megértettem!! Kimaradt a jóváhagyás!

harakiri
Válasz idézéssel
#4
A technikai érvénytelenítést el kell fogadtatni az elsődleges felhasználóval, csak úgy lesz érvénytelen. Amit Placebo feltett abban benne van, hogy kell csinálni:
" A technikai érvénytelenítés elvégzéséhez elsődleges felhasználó jóváhagyása szükséges. Az elsődleges felhasználó a jóváhagyást a „Nyilatkozatok” menüpontnál az „Adatszolgáltatás érvénytelenítése” sorra kattintva, az „érvénytelenítés elfogadása” gombbal adhatja meg. A technikai érvénytelenítés után a számla adatait újra rögzíteni lehet.[/color]"
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#5
Sziasztok!

Ez így igaz! 

Ezt végig csináltam, a technikai érvénytelenítő feldolgozott státuszú, mégis bent maradt a rendszerben a számla amit 
érvénytelenítettem, és az újat amit helyette beküldtem azt megakasztotta   a rendszer.
Az az érdekes a dologban, hogy már próbáltam tévedésből kétszer beküldeni ugyan azt a számlaszámot
de a rendszer azonnal jelzett mikor a számlaszámot beírtam, most pedig el tudtam küldeni, később jött az értesítés
hogy már van ilyen beküldött számlaszám??!!
A kimenő számlák között az a számla  szerepel amit cserélni akartam, amire a technikai érvénytelenítőt csináltam.

Hagynám a fenébe, ha tudnám, hogy nem  probléma ha normál számlát egyszerűsítettként töltöttem fel, hiszen
csak annyi a különbség, hogy bruttó és áfa tartam szerepel és nem
nettó , áfa, bruttó.

Szerintetek???
Válasz idézéssel
#6
Találtam egy ilyet:

https://onlineszamla.nav.gov.hu/kerdesek_es_valaszok
[color=rgba(0, 0, 0, 0.78)]30. kérdés: Kézi számláról teljesített adatszolgáltatásnál mikor kell, lehet technikai érvénytelenítést alkalmazni és hol találom ezt a funkciót?[/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0.78)]Kézi számláról (nyomtatvány alkalmazásával kibocsátott számláról) teljesített adatszolgáltatás esetén, akkor kell technikai érvénytelenítést alkalmazni, ha a számla adatai és az azokról teljesített adatszolgáltatás eltérnek, vagyis az adatszolgáltatás hibás.[/color]
[color=rgba(0, 0, 0, 0.78)]A technikai érvénytelenítéshez a „Számlák” menüben a „Kimenő számlák” menüpontban meg kell keresni annak a számlának az adatait, amelyikről a hibás tartalmú adatszolgáltatás történt. Ezután a számla adatait tartalmazó sor végén (a „Műveletek” fejléc alatt) lévő három pontból álló ikonra kattintva választható ki a technikai érvénytelenítés. A megjelenő „Technikai érvénytelenítés” űrlap kitöltésével (érvénytelenítés kódja, érvénytelenítés oka kitöltésével) kezdődik meg a technikai érvénytelenítés folyamata. A technikai érvénytelenítés elvégzéséhez elsődleges felhasználó jóváhagyása szükséges. Az elsődleges felhasználó a jóváhagyást a „Nyilatkozatok” menüpontnál az „Adatszolgáltatás érvénytelenítése” sorra kattintva, az „érvénytelenítés elfogadása” gombbal adhatja meg. A technikai érvénytelenítés után a számla adatait újra rögzíteni lehet.[/color]


[color=rgba(0, 0, 0, 0.78)]22. kérdés: Technikai érvénytelenítéskor (annulment), amikor a számlát nem kapja meg a vevő, meg kell-e adni a módosító (sztornó) számlára vonatkozó adatokat is, vagy ezek az adatok egymástól függetlenül is jelenthetők az XML-ben? Vagy fordított esetben, a sztornó számla kibocsátásakor szükség van-e az XML-ben a technikai érvénytelenítésre vonatkozó adatok megadására?
A vázolt esetre nem a technikai érvénytelenítésre vonatkozó szabályok alkalmazandók. Technikai érvénytelenítés a Számlarendelet 13/A. § (5) bekezdése alá tartozó esethez kapcsolódik. A hivatkozott jogszabályhely a következőket tartalmazza: „Amennyiben az adatszolgáltatásra kötelezett adóalany az állami adó- és vámhatóság rendszerének sikeres feldolgozásra vonatkozó visszaigazolása ellenére észleli, hogy hibás adatszolgáltatás történt, az adatszolgáltatást a hiba elhárítását követően meg kell ismételni. Az ismételt adatszolgáltatást az adatszolgáltatásra kötelezett adóalanynak az állami adó- és vámhatóság rendszerében jóvá kell hagynia.” A technikai érvénytelenítés tehát nem számlázási hiba, hanem adatszolgáltatási hiba esetén alkalmazandó.
A kérdésében szereplő példa szerinti esetben számlázási hiba miatt, a számlázó programmal kiállított (vevőnek nem továbbított) számla érvénytelenítésére kerül sor. Ebben az esetben a következőkre kell figyelemmel lenni.
A Számlarendelet 8. § (1) bekezdés d) pontja alapján számlázó programmal szembeni követelmény az is, hogy „biztosítsa a kiállított számla, valamint számlával egy tekintet alá eső okirat legalább Áfa tv. szerinti, kötelező adattartalmának az állami adó- és vámhatóság részére történő, 13/A-13/B. § szerinti elektronikus úton történő továbbítását.” Továbbá 8. § (6) bekezdése értelmében a számlázó programmal előállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat – a 8. § (1) bekezdés d) pont alkalmazásában – abban az időpontban minősül kiállítottnak, amely időponttal a számlázó program az előállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat adatait lezárja.
A hivatkozott előírások alapján a számlázó programból teljesítendő adatszolgáltatási kötelezettséget nem befolyásolja az, hogy a kiállított számla és az azt érvénytelenítő számla kibocsátására – vevő felé továbbítására – nem kerül sor. Ennek megfelelően a kiállított, de nem kibocsátott bizonylat is adatszolgáltatási kötelezettség alá eshet. Azt, hogy a számlázó programmal kiállított számla illetve az azt érvénytelenítő számla adatszolgáltatási kötelezettség alá esik-e, az Áfa tv-nek a számlázó programmal történő bizonylat kiállítás időpontjában hatályos előírásai alapján kell megállapítani.
[/color]
Válasz idézéssel
#7
Sziasztok!

Lehet, hogy nagyon buta kérdés, de mi a különbség a számla érvénytelenítése és a 
technikai érvénytelenítése között??
Feltöltöttem egy kézi számlát, rossz helyre böktem és a normál számla helyett egyszerűsítettet töltöttem fel.
Csináltam erre a számlára egy technikai érvénytelenítést /bármit jelentsen is/ majd feltöltöttem rendesen.
No ezt blokkolták/már van ilyen számú számla feltöltve/ 
Most bent maradt a rendszerben az "egyszerűsített számlaként" feltöltött számla nem tudom mekkora hiba ez??
Ha nagy akkor hogyan javítom???
Harakiri
Válasz idézéssel
#8
köszi
Válasz idézéssel
#9
Szia!
Ugyanazon a NAV oldalon van olyan rész, hogy Számla_Adatszolgáltatás ott megtudod nézni.
Válasz idézéssel
#10
Sziasztok!
A társasház bérleti díjas számláját a nav oldalán viszem be, mivel 1 hónapba 1 számla van.
Honnan tudom , hogy be is ment amit rögzítettem, hibát nem jelzett és kiírta, hogy sikeres. Ennyi más visszajelzés nem kell? Nem használtam még ezt az oldalt. 
Köszönöm
Válasz idézéssel
#11
Zsike, nagyon szépen köszönöm Neked is!
Válasz idézéssel
#12
Szia!

Már egy ideje nem kell beütni a pénztárgépbe ha számlát állítasz ki. Sem a cégnek, sem a magánszemélynek kiállított számlát. Nyilván a magánszemélynek kiállított számláról 2021. január 1-ig nem is kell adatot szolgáltatni csak könyvelni.
Válasz idézéssel
#13
A pénztárgéppel kiállitott számlát az a PTGSZLAH jelented - hogy mi lesz jövőre nem tudni -nem kell kétszer jelenteni,beütöd a lovét hogy stimmeljen a gépben lévő pénzel nyugtát nem állitasz ki.
Válasz idézéssel
#14
Szerintetek (most, hogy aki számlát fog kérni, annak nem kell beütni a pénztárgépbe az összeget), szerintetek hogy lesz azzal, aki magánszemély, és úgy kér számlát?
Merthogy az még nem lesz jelentve a NAV felé  (csak január 1-től), akkor ezt még be kell ütni a gépbe vajon?
Válasz idézéssel
#15
Placebo, nagyon szépen köszönömSmile
Válasz idézéssel
#16
Igen az ráér az csak a számlázó proginak kell hogy automatikusan jelentse a számlákat,késöbb is lehet létrehozni változtatni törölni.
Válasz idézéssel
#17
Sziasztok.
NAV online felületen regisztráltam két ismerősnek. Kézi számlákat akarják jelentgetni.
Technikai felhasználót majd elég lesz akkor regisztrálni, ha mégis meggondolják magukat, és számlázó rendszerrel számláznak? Addig maradhat így, technikai felhasználó nélkül, szerintetek, és ezt a technikait lehet majd pótolni akkor, amikor szükséges lesz esetleg?
Köszönöm előre is.
Válasz idézéssel
#18
Szia,
A tagdíj ÁFA hatályán kívüli, így fel sem merülhet az adatszolgáltatás.
Nyugalom! A világmindenség azt sem tudja, hogy létezel.
Válasz idézéssel
#19
Itt meg az lesz a baj a cégeknek jelentik a 2065M lapon a bejövő számlákat és nem lesz meg a párja a kimenő oldalról ha az egyesület nem jelenti.
Válasz idézéssel
#20
A cėgek ragaszkodnak a szåmlához, magånszemélynek bevėteli  bizonylat nyugtåja van adva.
A számla miatt vagyok bizonytalan!
Válasz idézéssel
#21
Nem kell számla ez nem szolgáltatás vagy termékértékesités persze sok helyen számláznak de ha ezek magánszemélynek szólnak fel sem merül az adat szolgáltatás most még!!
Válasz idézéssel
#22
Tegnap meghalgattam egy online előadåst, ott sem volt erről szó. Megkėrdeztem az előadót, de nem tudott kapásbôl válaszolni rá, azt mondta ma hivjam fel. Ez meg is történt, de rögzitőn volt a telefon. Ha mégis össze jönne a válasz meg irom!
Válasz idézéssel
#23
Sziasztok!

A tagdíj valóban számviteli bizonylat alapján számolható el. A mostani változások miatt jogos mégis a kérdés.
Az eddig szintén számviteli bizonylattal elszámolható ügyletek közül 2020. július 1-jétől kikerült (tehát számlázni kell ezentúl):


·         az egyéb oktatás,
·         adómentes ingatlan értékesítés,
·         humán egészségügyi szolgáltatás nyújtása,
·         fogorvosi, fogtechnikusi szolgáltatás nyújtása,
·         együttműködő közösség által tagjainak nyújtott bizonyos szolgáltatások.

A tagdíj (vagy pl. az ingatlan bérbeadás) nincs benne, tehát adatot nem kell szolgáltatni róluk. Az hogy mi könyvelők szeretjük mégis "számla" formátumban látni, azért ne kövezzen meg bennünket senki  Tongue (a számla is csak egy számviteli bizonylat).

Az egyéb - számlaköteles - tevékenység viszont más tészta. Ha számlaköteles (és mindegy, hogy alanyi mentesek vagyunk vagy sem, előbb-utóbb adatot kell majd szolgáltatnunk. Amennyiben adóalanynak állítunk ki számlát, akkor július 1-től (illetve most a moratórium miatt lehet csúszni), ha magánszemélynek, akkor 2021. január 1-től.
üdv
Móni

Mikor egy éve könyveltem azt gondoltam nagy király vagyok, és minden a kisujjamban van.
Lassan harminc éve könyvelek, és néha úgy érzem semmit nem tudok. Big Grin
Válasz idézéssel
#24
Szia!

Ez a kérdés engem is nagyon izgat,eddig erre jutottam Adózóna válasza.

A számviteli törvény szerinti egyes egyéb szervezetek beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 479/2016. (XII. 28.) Korm. rendelet (R.) szerint a tagdíjat egyéb bevételek között kell elszámolni. Ebből pedig az következik, hogy nem minősül szolgáltatás ellenértékének, ezért számlát nem kell a tagdíjról kiállítani.

  
Ezt igazolja vissza a Számviteli Levelek 317. számában (2014. december 11.), 6502. kérdésszám alatt válasz is. Ezek alapján a tagdíj leginkább a pénzügyi teljesítéskor  (aí banki bizonylat alapján) számolandó el, de nem kifogásolható a számviteli bizonylat alapján történő elszámolás sem.


Várok több állásfoglalást is,mert ez nem elégít ki.
A nonprofit kézikönyvben benne van a tagíj utalásról a számla kiállítás és az Adózóna nem tért ki az adóalanyok tagdíjára.

Hát én is várom a hozzászólásokat,az együtt gondolkodást.

Pmarcsi
Válassz olyan munkát, amit szeretsz, és sosem kell többet dolgoznod.

Válasz idézéssel
#25
Sziasztok!
Azt szeretnėm kėrdezni tőletek, hogy mi a helyzet a civil szervezetekkel a számla adat szolgåltatås szempontjåból? Pl.: egy egyesület aki alanyi mentes nem végez vállalkozåsi tevėkenysėget, de tagdijrôl szåmlåt ållit ki cég rėszėre. Kell adatot szolgáltatnia? Vagy alapitvåny aki az alapszabålynak megfelelően kulturális tevékenységről szåmlåt ållit ki, szintén nincs vállalkozåsi tevékenysėge. Mi a vėlemėnyetek erről?
Köszönöm a választ!
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég